Düşünce Gücü

 Merhaba sevgili okur arkadaşlar, bir çoğumuz okuduğumuz kitaplardan etkilenir, "vay be ne güzel yazmış," "çok güzel şiir," gibi kelimeler kullanmışızdır. Evet gerçekten düşünce ve fikir olarak çok farklı bir zihinlere sahip insanlar. Çok değerli ve kıymetliler, gerek Türk edebiyatı gerekse Dünya edebiyatı için. Ama şuna çok dikkat çekmek isterim, her okur, her birey, kendi düşünce yapısına göre şekil verebilir okuduklarına. Belkide bu yüzden bize çok güzel geliyor okuduklarımız. Yada bize güzel gelen cümleler kalıyor sadece aklımızda. Sahi diğer cümleler neden hiç yer etmiyor zihnimizde? Bizler nasıl bu şekilde düşünüyoruz?

 Duygu ve durumumuza göre şekil veriyoruz aslında okuduklarımıza, misal olarak çok sevdiğim bir şair olan Atillâ İlhan'ın şiir dizlerinde;

 "Ben sana mecburum bilemezsin
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin…"

 Dizelerinde şair, bizlere sevdiğimiz insanla ayrıldığımızda aklımıza gelmesini o anda ona duyduğumuz sevgiyi gösterir, hissettirir. Mutluyken, sevdiğimiz insanlarla bir aradayken hiç aklımıza gelmez oysaki bu satırlar.
 Ya da çokça bilinen çevirmen yazar Cemal Süreya'nın;

"...Zaman sen olmayınca geçmiyor,
Sen olunca da yetmiyor..." 

 Dizlerinde sevgiliye bulunduğu hitap şeklinde de olduğu gibi, zamanı bizlere unutturan sevginin gücü ne kadar yüksek olduğunu ve bizlere diğer tüm olumsuzluklardan uzaklaştırdığını görebiliyoruz.

 Bizler kendi zihnimizde nasıl şekillendirirsek, nasıl tahayyül edersek karşımızda beliren yazı ve olayı o şekilde yorumladığımız kanaatindeyim. Hüzünlü bir olay yaşadığımız da çevremizdeki mutluluktan uzaksak, mutlu bir ânımızda da çevremizdeki hüzünlü olayları görmezden geliyoruz.

 Acaba okuduklarımızdan da etkileniyor muyuz? 

 Şöyle ki biz insanlar duygusal varlıklarız, aslında canlıların bir çoğu için söylenebilir bu durum, lakin bazılarımız çok soğuk ve uzaktır bu konularda. Okuduklarından etkilenmeleri için çok ekstrem bir durum olmalı. Fakat ben öyle düşünmüyorum, şu anda bu yazıyı okuduktan sonra, okuduğunuz bir kitabın herhangi bir sayfasını açtığınızda orada yazan cümle sizlere bir şeyler çağrıştıracaktır ve sizler bundan illaki etkileneceksinizdir. Tabi bu olayı kendi duygu, durumunuza göre şekillendirmek istediğiniz yere yorumlamak veya ben hâlâ etkilenmiyorum deyip bırakmak sizlerin elinde. 

 Evet sevgili okur arkadaşlar kendimi sorgulandığım bu karantina günlerinde biraz daha düşünmeye ve çokça okumaya adadım kendimi, sizlerinde okuması ve düşünmenizi sağlayacak bir kaç kitap tavsiyesi bırakmak istiyorum. 

📌Hüzün Hastalığı - Kemal Sayar 
📌İnsanın Anlam Arayışı - Victor E. Frankl
📌Kör Adım - Yılmaz Şener 
📌İnsan Nedir? - Mark Twain 

 Nacizane kişisel eğitimi önemseyenler için;
📍 https://m.youtube.com/watch?v=n3kNlFMXslo
(How to gain control of your free time|Laura Vanderkam) 
İzlemek ve dinlemek isteyenlere:)

📍(İnstagram: @onuramadeli )

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kendi Kulağını Kesen Adam

Şehirlerden Efsaneler -1

Film Zamanı